Pressemelding - 7 Apr 2016

Fly til Australia for under 7000 kr

Gode nyheter til de som drømmer om å reise «Down Under»:
En tur/retur-billett fra Oslo til Sydney kan fås til 6954 kroner inklusiv skatter og avgifter i avreiseuke 18, som en konsekvens av flyselskapenes priskrig.

Se Norsk Flyprisindeks nr. 87 - reiseuke 18/2016 her

Det er ikke bare Australia som er på salg. Den nyeste prissjekken fra reisesøkemotoren travelmarket.no viser at prisfallet på flybilletter til flere andre oversjøiske reisemål fortsetter på grunn av markedets økte konkurranse og kapasitet.

Prissjekken inkluderer 10 europeiske og 10 oversjøiske reisemål, og i tillegg til Sydney ser man at en lang rekke destinasjoner kan flys til for en rimelig penge i uke 18. Dette gjelder blant annet disse strekningene:

Oslo-New York 2696 kroner t/r
Bergen-Los Angeles 3313 kroner t/r
Trondheim-New York 3332 kroner t/r

Luftfartsekspert er overrasket: «Som en konsekvens av konkurransen mellom de forskjellige flyselskapene i Midtøsten ser vi at også nå i 2016 kommer prisene under den magiske grensen på 7000 kr, og de kan komme ned på et enda billigere nivå senere i år», uttaler direktør Ole Stouby fra reisesøkemotoren travelmarket.no.

Se utviklingen i billettprisene på Norsk Flyprisindeks sin side

Norsk Flyprisindeks utgis hver fjerde uke av reisesøkemotoren travelmarket.no basert på en oversikt over de billigste tur-retur-flybillettene til de ti mest populære europeiske og oversjøiske destinasjonene. Indeksen har eksistert siden september 2009.

Kontakt: Administrerende direktør Ole Stouby E-post: ols@travelmarket.no Telefon: +45 40 81 72 47