Pressemelding - 1 Apr 2015

Tidenes billigste flybilletter til Sør-Afrika

Å fly fra Norge til Johannesburg i Sør-Afrika er billigere enn noensinne. Billettprisen har falt med opptil 35 prosent på et år, og den har vært på konstant tur nedover de siste fire årene. Det viser den siste utgaven av Norsk Flyprisindeks fra reisesøkemotoren travelmarket.no.

Last ned Norsk Flyprisindeks nr. 74 - reiseuke 18/2015

Sør-Afrika lokker med fantastiske safariopplevelser, gode golfbaner og Afrikas sørligste punkt, Kapp Det Gode Håp, og er derfor blant nordmenns mest populære reisemål. For den som alltid har drømt om å reise til Sør-Afrika er det kanskje en god idé å slå til nå, for med tur-returbilletter til under 4.000 kroner er det historisk billig å fly dit.

Det er verdt å merke seg at flyreiser til Sør-Afrika ikke foregår med lavprisselskaper som tar seg ekstra betalt for setevalg, bagasje og annen komfort. I følge pristesten er det nemlig KLM, Qatar Airways og British Airways som flyr til Sør-Afrika fra henholdsvis Trondheim, Oslo og Bergen.

Prisutvikling til Johannesburg 2010 - 2015

Note: De laveste prisene for tur-returbilletter til Johannesburg i avreiseuke 18,
funnet av Norsk Flyprisindeks i uke 14. Priser i NOK inklusive skatter og avgifter,
men eksklusive evt. tillegg/betalingsgebyr.

"Jeg er svært overrasket over den store nedgangen i flybillettprisene til Johannesburg," uttaler Ole Stouby, direktør i reisesøkemotoren travelmarket.no. "Det er ingen tvil om at konkurransen mellom de store flyselskapene er intensivert, og det blir spennende å se om prisene vil holde seg like lave fremover eller finne tilbake til et mer normalt nivå."

De fleste flyr til Sør-Afrika for å dra på safari. Den mest berømte safariparken der er nasjonalparken Kruger. Der kan du være heldig å få se "The Big 5", det vil si løver, elefanter, nesehorn, leoparder og vannbøfler, i tillegg til flodhester, krokodiller og geparder.

Norsk Flyprisindeks utgis hver fjerde uke av Reisesøkemotoren travelmarket.no basert på en oversikt over de billigste tur-retur-flybillettene til de ti mest populære europeiske og oversjøiske destinasjonene. Indeksen har eksistert siden september 2009.

Kontakt: Administrerende direktør Ole Stouby