Pressemelding - 23 Apr 2015

Ny reisesøkemotor viser charter, fly, hotell og pakkereiser i samme søk

Når familien ser etter reiser på nettet kan det fort bli en ganske frustrerende, vanskelig og tidkrevende oppgave. Tilbudet er jo så stort, og nå som mange flyselskaper har åpnet ruter til de tradisjonelle charterdestinasjonene blir mulighetene mer tallrike enn noensinne.Men er det best og billigst å bestille fly og hotell hver for seg, eller er det bedre med en pakkereise eller en charterreise?

Hvilken avreiselufthavn skal man velge, og er det billigst med en 7 dagers charterpakke, eller kan en tilsvarende reise med rutefly og hotell fås til samme pris?

Disse utfordringene prøver nå den nordiske reisesøkemotoren Travelmarket å løse ved lanseringen av en helt ny reisesøkemotor som søker på tvers av flere typer reiser på en gang.

Alle reisetyper i ett og samme søk
I den nye søkemotoren velger man hvor man vil fly fra og til, og når man vil reise. Så går en lang rekke "søkeroboter" i gang med å tråle markedet for å finne de beste tilbudene fra de forskjellige flyselskapene, reisebyråene og charterselskapene.

Et øyeblikk etter får man opp priser på både charter, fly, hoteller og pakkereiser som matcher søkekriteriene. Dette har tidligere ikke vært mulig, men nå er det lett å sammenligne disse reisetypene og velge den billigste reisen, eller den som er best i forhold til prisen.

Man sparer både tid og penger
Prisene varierer ofte mye alt etter hvilken lufthavn man flyr fra. Det er særlig avhengig av hvor direkterutene går fra og hvor lavprisselskapene flyr fra. Noen er så heldige å bo slik at det kan lønne seg å kjøre til en lufthavn litt lenger vekk for å spare penger på flybilletten. Tidligere skulle man i så fall foreta flere forskjellige søk for å kunne sammenligne prisene.

Derfor har Travelmarket også lansert muligheten for å velge opptil 4 ulike avreiselufthavner i ett og samme søk, så man kan se om det er penger å spare ved å velge en annen lufthavn enn den nærmeste. Siden man ikke trenger å foreta flere forskjellige søk for å sjekke dette, sparer man jo dessuten tid.

Travelmarkets direktør Ole Stouby forteller at Travelmarket har utviklet den nye søkemotoren for å gjøre det enklere for folk å finne de beste og billigste reisene.

"Flere og flere går i dag på nettet for å finne reisen selv, men det at mulighetene nærmest er uendelige har for mange gjort hele søkeprosessen både uoverkommelig og tidkrevende. Dette prøver vi å løse med den nye reisesøkemotoren, for med den kan man for første gang få vist ulike typer reiser på en oversiktlig måte i ett og samme søkeresultat," forklarer Ole Stouby.

Prøv den nye reisesøkemotoren her

Bilde - travelmarket.no søkeside
Bilde - travelmarket.no søkeresultat