Pressemelding - 3 Apr 2012

Rekordlave priser til Asia

Det har aldri vært billigere å reise til Asia. Billettprisene har falt med opptil 35 prosent i løpet av de siste par årene, så nå vil nok mange rette blikket mot øst når den billige ferien til et oversjøisk reisemål skal sikres. Siste utgave av Norsk Flyprisindeks viser nettopp at flyreisene til Bangkok, Beijing og Tokyo er ekstremt billige akkurat nå.

Last ned Norsk Flyprisindeks nr. 35 - reiseuke 18

Den som ennå ikke har hatt anledning til å besøke det flytende markedet i Bangkok, Den Himmelske Freds Plass i Beijing eller Asakusa-templet i Tokyo har aldri hatt bedre muligheter enn nå. Prisene på flybilletter til Asia er nede på et historisk lavt nivå, så de ettertraktede reisemålene i Asia burde være innenfor økonomisk rekkevidde for flere reiselystne enn før.

Ifølge siste utgave av Norsk Flyprisindeks fra reisesøkemotoren Travelmarket.no har prisene falt med opptil 35 prosent på bare 24 måneder, avhengig av destinasjon og avreiselufthavn. Hver fjerde uke sjekkes prisene fra norske lufthavner til 10 populære oversjøiske destinasjoner. I avreiseuke 18, fra 30. april til 6. mai, er billettprisene historisk lave hvis man sammenligner med tilsvarende uke i fjor og i forfjor.

Note: Alle prisene er i NOK for billigste t/r-billett inkl. skatter og avgifter.
Prisene ble funnet 2. april 2012.

Det har lenge vært tendens til fallende billettpriser, og det er ikke overraskende at prisnivået akkurat nå er helt i bunn, da flyselskapene kjemper en innbitt kamp om passasjerene i et marked med stor overkapasitet og svak etterspørsel. Nettopp denne kombinasjonen gir de største mulighetene for forbrukerne.

"Det har vært overraskende å se at SAS for første gang har vært nede på et prisnivå hvor de kan matche de laveste prisene fra de store utenlandske konkurrentene. Dermed setter SAS tilsynelatende den nye strategien om å være det foretrukne flyselskapet også for fritidsreisende ut i livet," konstaterer Daglig leder Svein Erik Søgård hos reisesøkemotoren Travelmarket.no.

Følg utviklingen i flybillettprisene på Norsk Flyprisindeks’ side

Søk billige flybilletter her

Kontakt: Daglig leder Svein Erik Søgård
E-post: ses@travelmarket.no
Telefon: 91 77 59 58

Norsk Flyprisindeks utgis hver fjerde uke av reisesøkemotoren Travelmarket.no basert på en oversikt over de billigste tur-retur-flybillettene til de ti mest populære europeiske og oversjøiske destinasjonene.

Hvis du ønsker å motta pressemeldinger fra oss, vennligst skriv en e-post til info@travelmarket.com.

Da setter vi deg på listen.
Prissammenligningssiden Travelmarket.no søker på mer enn 1000 nettsider for å finne de beste og billigste reisene for deg.